پاسخ به سوالات رایج ختنه نوزادان

24

از دید والدین دلسوز و مهربان، جنسیت فرزند در وهله اول اهمیتی ندارد و مسئله حائز اهمیت، سلامت نوزاد متولد شده می باشد. اما با توجه به اینکه مراقبت ها و اقدامات پس از تولد مربوط به نوزاد دختر و پسر متفاوت بوده، در نتیجه جنسیت نوزاد مورد توجه قرار می گیرد. اگر شما صاحب نوزاد پسر شده اید یا در انتظار فرزند پسر بسر می برید، خواندن این مقاله که مختص پاسخ به سوالات رایج ختنه نوزادان است، می تواند بسیار کمک کننده باشد.


پاسخ به سوالات رایج ختنه نوزادان


مقاله شامل پاسخ به سوالات زیر می باشد:


-ختنه


-بهترین سن ختنه


-بهترین روش ختنه


-بهترین فصل ختنه


-بهترین دکتر برای انجام جراحی ختنه


-فواید ختنه از نظر پزشکی


-جمع بندی


ختنه


ختنه نوزادان، تنها مختص نوزادان پسر بوده که یکی از رایج ترین اعمال برای ایشان محسوب می شود. طی آن ، پوستی که سر آلت را می پوشاند، حذف شده و آلت بطور کامل در معرض دید قرار گرفته و رعایت بهداشت و تمیزی راحت تر می گردد. هرچند که ختنه نوزادان در اسلام امری واجب بوده، اما بدلیل فواید آن، در اکثر کشورها نیز انجام می گیرد.


بهترین سن ختنه


بهترین زمان انجام ختنه، از اولین سوال هایی می باشد که ذهن والدین را درگیر می کند. بهترین زمان برای انجام ختنه، یک تا سه ماهگی بوده و دیرترین زمان انجام آن، نهایتا شش ماهگی نوزاد می باشد. در این بازه، رشد آلت به اندازه ای است که مناسب این فعل باشد و هم چنین نوزاد هنوز سنی ندارد که زیاد متوجه درد بوده، کمتر حرکت می کنند و خاطره ای از انجام ختنه در ذهنشان باقی نمی ماند.


بهترین روش ختنه 


در ابتدا روش های بکار رفته برای ختنه را برای شما نام برده و اندکی شرح می دهیم سپس بهترین روش از روش های موجود را ذکر خواهیم کرد.


روش جراحی


این روش، روش سنتی انجام ختنه است که طی آن پوست دور کلاهک آلت بوسیله تیغ جرحی برش خورده و جدا و برداشته گشته و بخیه می زنند. یکی از معایب این عمل، خونریزی بوده که البته قابل کنترل است ولی تا مدتی نیاز به توجه ویژه دارد. بدلیل انجام پانسمان، نباید نوزاد را پوشک گرفت زیرا تحمل پوشک برای وی دردناک است. تعویض به موقع پانسمان و ضدعفونی محل، بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از خطراتی که ممکن است متوجه نوزادی که به روش جراحی ختنه شده شود، ایجاد چسبندگی است که ممکن اجازه ندهد نوزاد به راحتی دفع ادرار کند.


در صورت طبیعی بودن روند بهبودی و با صلاح دید پزشک، حمام بردن نوزادد بعد یک هفته الی ده روز پس از جراحی خنته بلامانع است.


روش حلقه


در این روش حلقه را دور سر آلت تناسلی نوزاد انداخته و سپس به دقت با نخ میبندند. با انجام این کار، خون به قسمت نوک آلت نرسیده و پس از مدتی( 5تا7 روز) پوست سر آلت( قسمت جلویی نخ)  سیاه وو خشک شده و به همراه حلقه می افتد. نکته فوق العاده هائز اهمیت در ختنه به روش حلقه، بستن حلقه بدرستی و در مکان مناسب آن می باشد تا نتایج رضایت بخشی حاصل گردد. در طول این روش می توان به نوزاد پوشک پوشاند و هم چنین به دلیل عدم وجود پانسمان، پس از ادرار می توان نوزاد را شستشو نمود.


روش لیزر


روشی نوین برای ختنه نوزادان پسر. در این روش بدون ایجاد برش صرفا با سوزاندن بافت زیر پوست آلت، ختنه انجام می شود.


روش دستگاه کلیپس نقره ای


روشی مدرن و بدون خونریزی که توسط دستگاهی معروف به کلیپس نقره-ای که پوست دور سر آلت را بدون برش یا بخیه برداشته ولی نیاز به انجام پانسمان بصورت محدود دارد.


حال آنکه تمامی روش های موجود برای انجام بخیه را ذکر نمودیم، وقت آن است که بهترین روش را معرفی کنیم.


بهترین روش ختنه، روش حلقه بوده که عمدتا تا سه ماهگی برای نوزادان قابل اجرا می باشد. این روش نیازی به بخیه ندارد، پانسمان و خونریزی ای وجود ندارد در نتیجه کودک بدون احساس ناراحتی پوشک پوشیده و پس از ادرار شستشو می شود.


بهترین فصل ختنه


پاسخ به این سوال این است که مفصل برگزیده و ویژه ای برای انجام ختنه وجود ندارد. همانطور که پیشتر گفته شد، والدین باید حد فاصل 1 تا 6 ماهگی را برای انجام ختنه مدنظر قرار دهند درنتیجه موضوع انتخاب فصل ایده آل مطرح نمی باشد.


بهترین کلینیک ختنه


ختنه یکی از مهم ترین و رایج ترین اعمالی است که باید برای نوزاد پسر خود انجام دهید درنتیجه مکانی که قرار است این عمل انجام گیرد از اهمیت ویژه ای برخورد دار می باشد. یکی از مهم ترین اصولی که مکان منتخب  باید دارا باشد، بهداشت، استریلیزاسیون کافی و عالی آن مکان است. کلینیک ختنه نوزادان تهران، با داشتن تجهیزات استریلیزاسیون، محیطی استیریل و بهداشتی را برای انجام ختنه فرزند شما به ارمغان آورده است در نتیجه می تواند بهترین کلینیک ختنه برای نوزاد گران قدرتان باشد.


بهترین دکتر برای ختنه


پیش از آنکه بهترین دکتر برای انجام ختنه را خدمتتان معرفی نماییم، برخی ویژگی های یک دکتر مناسب را نام می بریم. دکتری که قرار است ختنه فرزند دلبندتان را بدان بسپارید، می بایست دارای ویژگی های حرفه ای باشد که از بین آنها می توان به مهارت و تجربه کافی در این زمینه اشاره کرد. پزشکی که با تکیه بر مهارت خود با انجام عملی ماهرانه و با تجربه خود با انجام عملی بدور از هرگونه اشتباه، در ما این اطمنیان خاطر را ایجاد کند که می توانیم فرزند خود را به او بسپاریم. از طرفی پزشکی دلسوز و مهربان و مسئولیت پذیر می-تواند نگرانی های ما را برطرف کرده و اطمینانمان را دریافت کند.


دکتر امیر بهتاش امیری، با دارا بودن تجربه، مهارت بالا و مسئولیت پذیری مثال زدنی، بعنوان بهترین دکتر برای ختنه می تواند در این مسیر همراهتان بوده و به شما اطمینان خاطر یک ختنه موفقیت آمیز را بدهد.


فواید ختنه از نظر پزشکی


بعنوان آخرین مورد در راستای پاسخ به سوالات رایج ختنه نوزادان/ ختنه نوزادان، فواید ختنه از دیدگاه پزشکی را با شما درمیان می گذاریم.


از مزایای ختنه از دوران نوزادی شروع می کنیم. نوزادان و بطور کلی کودکان کلیه های بسیار حساسی دارند در نتیجه ممکن است دچار عفونت شود و انجام ختنه بروز عفونت های ادراری را کاهش می دهد.  از جمله اثرات ختنه بر دوران بزرگسالی نیز می توان به کاهش احتمال بروز عفونت، جلوگیری از سرطان آلت تناسلی و کاهش خطر بیماری های مقاربتی اشاره کرد.


جمع بندی


ختنه، عملی پرمزایا برای حال و آینده فرزندان پسر است. فراهم کردن شرایط و انتخابی درست برای انجام درست و اصولی ختنه یکی از اولین وظایفی است که بر دوش والدین نوزاد پسر می باشد. برای انجام ختنه می توانید این فرآیند را به بهترین کلینیک ختنه، کلینیک ختنه نوزادان تهران و بهترین دکتر ختنه، دکتر امیر بهتاش امیری بسپارید.

پست های اخیر از کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری :
 واکسن‌های بدو تولد شامل چیست؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.02.02
 آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.02.02
 چه زمانی باید ختنه نوزادان را به تعویق بیاندازیم؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1402.12.27
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب