هر آنچه باید از بوتاکس مصپورت و دیسپورت بدانید

13

بوتاکس مصپورت یکی از انواع بوتاکس است که بسیاری از افراد برای از بین بردن چین و چروک پوست و به خصوص پوست صورت خود از آن استفاده می‌کنند. این بوتاکس، یکی از محبوب‌ترین انواع بوتاکس است که در داخل ایران تولید می‌شود. محصولی که مشابه برندهای برتر خارجی است و کارایی و نتیجه آن طی چندین سال آزمایش و بررسی، مورد تأیید قرار گرفته است.

بوتاکس دیسپورت مناسب آقایان و خانم‌هایی است که به دنبال داشتن پوستی زیبا، جوان و درخشان هستند. صورت، اولین موردی است که در زمان ارتباط با سایر افراد، توجه آنان را به خود جلب می‌کند. داشتن پوستی سالم و صاف و به دور از هرگونه چین‌و‌چروک، به عنوان یکی از فاکتورهای زیبایی در جهان امروز مطرح می‌شود. بنابراین تزریق بوتاکس به یکی از روش‌های رایج جوانسازی پوست تبدیل شده است.

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس، اقدامی کم‌عارضه است که هدف آن، فلج کردن عضلات منقبض کننده صورت است که سبب می‌شود پوست، بدون چین‌و‌چروک و صاف شود. تزریق بوتاکس، علاوه بر جوان‌سازی پوست صورت، کارکردهای دیگری مانند بهبود لبخند لثه‌ای، رفع تعریق بیش از حد بدن و درمان میگرن هم دارد.

بوتاکس مصپورت

یکی از روش‌های رایج برای از بین بردن چین‌و‌چروک پوست صورت و جوان‌سازی آن، تزریق بوتاکس است. بوتاکس مصپورت، تولید کشور ایران است که ویژگی آن، عوارض کم با کارایی بالا است. به جهت همین عوارض کم، این بوتاکس بسیار پُر طرفدار است و توصیه اول پزشکان هم استفاده از بوتاکس مصپورت است.

این بوتاکس در سال 1391 توسط شرکت دانش‌بنیان «مصون دارو» تولید شده است و از نظر کیفی و کمی، با بوتاکس‌های برند سراسر دنیا قابل رقابت است و کارکردی شبیه به بوتاکس دیسپورت دارد؛ بهترین نوع بوتاکس که در رفع چین‌و‌چروک پوست صورت دارای ماندگاری بالایی است.

در ابتدای عرضه بوتاکس مصپورت، مجامع پزشکی، این محصول را به دلیل عوارض بوتاکس‌های چینی مورد تأیید قرار ندادند، اما به مرور و مشاهده نتایج فوق‌العاده آن، نظر و اعتماد جامعه پزشکی به این بوتاکس جلب شد.

مزایا و معایب بوتاکس مصپورت

مزایای بوتاکس مصپورت:

·       این بوتاکس کیفیت مناسبی برای رفع چین‌و‌چروک صورت دارد.

·       دارای قیمتی مقرون‌به‌صرفه است.

·       در بخش‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، به راحتی پخش می‌شود و سرعت اثرگذاری بالایی دارد.

·       نیازی به جراحی و بخیه ندارد.

معایب بوتاکس مصپورت:

·       ممکن است در محل تزریق، احساس قرمزی، خارش و تورم ایجاد شود.

·       احتمال بسیار کمی برای ایجاد کبودی در محل تزریق وجود دارد که پس از چند ساعت رفع می‌شود.

·       حالت تهوع، تاری دید، مشکل در تنفس و حرکات دهان، از جمله عوارض بسیار نادر تزریق این بوتاکس است.

بوتاکس دیسپورت

ماده اولیه برای تولید بوتاکس دیسپورت، سم باکتری کلستریدیم بوتولینوم نوع  Aاست که برای رفع چین‌و‌چروک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت این بوتاکس با انواع دیگر، در ترکیبات کمّی و شرایط نگهداری آن است. این محصول، در دمای 2 تا 8 درجه و به صورت پودر قابل عرضه است.

این بوتاکس، حاوی لاکتوز است و به همین دلیل، برای افرادی که به شیر آلرژی دارند، نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بوتاکس دیسپورت به دلیل خارجی و وارداتی بودن آن، هزینه بالایی نیز دارد.

مزایا و معایب بوتاکس دیسپورت

مزایای بوتاکس دیسپورت:

·       برای چین‌و‌چروک‌های عمیق صورت، اثرگذاری بالایی دارد.

·       حداقل به مدت 6 ماه، دارای ماندگاری است.

·       بدون نیاز به جراحی و بیهوشی، می‌توان تزریق را انجام داد.

·       از بروز چروک جدید جلوگیری به عمل می‌آورد.

معایب بوتاکس دیسپورت:

·       سردرد، خونریزی به میزان کم، قرمزی و درد از عوارض خفیف تزریق این بوتاکس است.

·       اگر جزو افرادی هستید که به لاکتوز یا پروتئین شیر گاو حساسیت دارید، استفاده از این محصول ممنوع است.

 

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت

·       بوتاکس مصپورت، ساخت ایران است و مشابه خارجی ندارد، اما بوتاکس دیسپورت، ساخت انگلستان و چین است.

·       این 2 بوتاکس در سرعت اثرگذاری، میزان تأثیر و درد ناشی از تزریق با یکدیگر متفاوت هستند.

·       بوتاکس مصپورت بازه‌ای بین 3 تا 10 روز را برای اثرگذاری نیاز دارد، اما بوتاکس دیسپورت برای اثرگذاری کامل، نیاز به 1 روز زمان دارد.

·       بوتاکس دیسپورت معمولاً در نواحی پیشانی، میان ابروها و کنار چشم‌ها برای رفع چین‌و‌چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بوتاکس مصپورت را می‌توان برای افتادگی لب‌ها و خط لبخند نیز مورد استفاده قرار داد.

·       برای بوتاکس مصپورت، عوارضی مانند کبود شدن ناحیه تزریق، افتادگی پلک‌ها، ضعف عضلانی، سرگیجه و مشکل تنفس و بینایی گزارش شده است، اما بوتاکس دیسپورت مورد استفاده برای چین پیشانی و خطوط اخم، دارای عوارضی مانند گلودرد، سردرد، درد و ورم در محل تزریق و عفونت خفیف تنفسی است.

·       میزان دُز مورد استفاده برای تزریق نیز در این 2 بوتاکس متفاوت است و می‌توان از بوتاکس دیسپورت به مقدار دُز کمتری نسبت به بوتاکس مصپورت استفاده کرد.

اگر علائم شما بیش از 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس ادامه داشت، به پزشک خود مراجعه کنید.

جمع‌بندی

کاربرد زیبایی و درمانی، از جمله موارد مصرفی پُر کاربرد برای بوتاکس است. دو نوع متداول بوتاکس، بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیسپورت است. برای بار اول بهتر است قبل از تزریق کامل، مقدار کمی از بوتاکس در ناحیه کوچکی از پوست تزریق شود و در صورت عدم حساسیت نسبت به تزریق به صورت اقدام شود. افراد مبتلا به بیماری خاص، عفونت و بیماری پوستی، مادران باردار و شیرده و مبتلایان به فلج و ضعف عضلانی، بهتر است که از تزریق بوتاکس خودداری کنند.

 

سؤالات متداول

1. آیا انجام یک بار بوتاکس برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک کافی است؟

بوتاکس، درمانی موقتی است که باید پس از چند ماه، دوباره تجدید شود. تأثیر بوتاکس مصپورت و بوتاکس دیسپورت را برای مدت زمان 3 تا 6 ماه می‌توانید مشاهده کنید، اما پس از گذشت این مدت، باید مجدد برای تزریق بوتاکس اقدام کنید.

 

 


پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب