فواید و عوارض فیلر بادی چیست؟

9

فیلر بادی یا تزریق ژل، راهکاری جدید، ایمن، سریع و بدون عوارض بعدی برای جوان‌سازی و فرم دادن به اندام‌های بدن است. بسیاری از مشکلات مربوط به پوست و حجم اندام‌های بدن، به کمک روش فیلر بادی قابل رفع شدن هستند. فلسفه فیلر بادی بدین صورت است که با تزریق ژل به بخش‌های مختلف بدن، می‌توان به خوش‌فرم کردن و زیبایی بدن و در نهایت تناسب اندام دست پیدا کرد.

فیلر بادی چیست؟

فیلر بادی، روشی زیبایی و آرایشی برای حجم دادن و فرم‌دهی به اندام‌های مختلف بدن است. ژل مورد استفاده برای تزریق، هیالورونیک اسید نام دارد. در ایران، استفاده از ژل محصول کشور کره رواج بیشتری دارد. برای تزریق، پس از انجام بی‌حسی موضعی، ژل با سوزن به قسمت‌های مشخص شده تزریق شده و به زیبایی اندام و رفع فرورفتگی‌ها کمک می‌کند. به کمک این درمان، نواقص بدن از بین رفته و محل تزریق ژل فرم می‌گیرد.

فیلر بادی یک روش غیرتهاجمی برای حجم‌‌دهی به اندام‌های مورد نظر است و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. تعداد جلسات مراجعه به کلینیک و مرکز درمانی جهت انجام این کار کم است و این بدان معنی است که می‌توانید هرچه سریع‌تر به هدف خود برسید. ماندگاری تزریق ژل، زمانی بین 6 تا 18 ماه است. پس از گذشت این مدت، باید برای ترمیم و تزریق مجدد، به پزشک مراجعه کرد.

فیلر بادی برای افرادی که در بعضی از قسمت‌های بدن دچار لاغری هستند، نیز مناسب است. انجام این کار معمولاً با دردی همراه نیست؛ البته ممکن است تزریق در برخی نواحی خاص با اندکی درد همراه باشد. کبودی، تورم و ناراحتی تا یک هفته پس از انجام تزریق طبیعی است و با گذشت یک یا دو هفته، همه این علائم رفع می‌شود.

انجام فیلر بادی برای کدام قسمت از بدن مناسب است؟

بخش‌هایی از بدن که می‌توان در صورت نیاز برای آن تزریق ژل را انجام داد، به شرح زیر است:

·       فیلر بادی باسن

·       فیلر بادی سینه

·       فیلر بادی لب

·       فیلر بادی خط اخم

·       فیلر بادی چانه

·       فیلر بادی پیشانی

·       فیلر بادی صورت

·       فیلر بادی لابیا

·       فیلر بادی زانو

در ادامه به بررسی تزریق ژل به 3 قسمت از بدن اشاره می‌شود:

تزریق ژل به دست

افزایش سن، سبب کاهش میزان کلاژن پوست شده و سبب افتادگی و چین‌و‌چروک در پوست نواحی مختلف بدن می‌شود. پوست دست نیز همین ویژگی را دارد. ممکن است در اثر این افتادگی، رگ‌ها و تاندون‌های دست نمایان شده و حتی بافت دست نیز دگرگون شود.

برای حل این مشکل، می‌توان از فیلر بادی کمک گرفت. هر بخشی از بدن که دچار افتادگی و نازکی پوست شده است را می‌توان به وسیله تزریق ژل، فرم و حجم داد.

فیلر بادی باسن

برای افزایش حجم باسن با کمترین میزان از درد، می‌توان از فیلر بادی که یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام این کار است، استفاده کرد. تزریق ژل به نواحی فوقانی و فرو رفته باسن انجام می‌شود تا این قسمت حجیم‌تر و گِردتر به نظر برسد.

تزریق فیلر به لابیا

با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن پوست، چربی موجود در بدن که وظیفه حجم دادن به اندام‌ها را بر عهده دارد، کاهش پیدا می‌کند. کاهش حجم لابیای ماژور، سبب می‌شود تا این قسمت صاف به نظر برسد. فیلر بادی ناحیه واژن، سبب جوان‌سازی و زیبایی این ناحیه می‌شود.

مزیت‌های فیلر بادی

·       رفع چین‌و‌چروک پوست، خطوط پنجه کلاغی دور چشم، از بین بردن خط خنده، لیفت چانه، گونه و لب‌ها، آب‌رسانی به پوست و برجسته کردن سینه و باسن

·       درمان غیر جراحی برای رفع چین‌و‌چروک و جوان‌سازی پوست تمامی قسمت‌های بدن

·       تعداد جلسات درمانی کم و روند سریع درمانی

·       قیمت کمتر نسبت به سایر راه‌های جوان‌سازی پوست

 

معایب فیلر بادی

یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست، انجام فیلر بادی به کمک چند تزریق در ناحیه مورد نظر است. قرمز شدن پوست، کبودی، تورم و سوزش پس از انجام تزریق، امری طبیعی است که پس از گذشت حدوداً 2 هفته به طور کامل بهبود می‌یابد.

اما اگر انجام فیلر بادی توسط شخصی غیر ماهر و در مکانی غیر بهداشتی صورت گیرد، احتمال بروز عوارض شدیدتر مانند عفونت، از بین رفتن بافت‌ها یا نکروز بافتی، بروز زخم، کبودی گسترده در محل تزریق، تغییر رنگ پوست یا برآمدگی آن وجود دارد.

چه کسانی می‌توانند تزریق ژل یا فیلر بادی را انجام دهند؟

·       کسانی که نمی‌خواهند برای فرم‌دهی و افزایش حجم اندام‌های خود، عمل جراحی انجام دهند.

·       کسانی که با گذشت زمان و افزایش سن، دچار چین‌و‌چروک و افتادگی پوست شده‌اند.

·       کسانی که به دنبال دستیابی به نتیجه سریع و مطمئن هستند.

·       کسانی که به تزریق ژل حساسیت ندارند.

·       کسانی که به طور مادرزادی لاغر هستند و با انجام روش‌های گوناگون، به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اند.

·       کسانی که چربی طبیعی بدن آنها به دلایلی خارج شده و باید برای حجم دادن به نواحی مختلف بدن از فیلر بادی استفاده کرد.

جمع‌بندی

فیلر بادی، نوعی پُرکننده مصنوعی برای حجم‌های از دست رفته بدن است که ظاهر فرد را جوان و شاداب می‌کند. برای ایجاد تغییر در بدن و یا فرم‌دهی بدن، می‌توان از روش تزریق ژل استفاده کرد. ماهیت فیلر بادی، چیزی شبیه ژل پُرکننده خط خنده یا فرم‌دهی زاویه فک است. تنها تفاوت آنها در این است که تزریق فیلر را می‌توان برای تمامی قسمت‌های بدن انجام داد.

سؤالات متداول

1. مدت زمان ماندگاری فیلر بادی چقدر است؟

اثر فیلر بادی، بلافاصله پس از تزریق قابل مشاده است، اما برای دیدن بهترین نتیجه، باید 14 روز از زمان تزریق ژل بگذرد، چون با گذشت 2 هفته، همه ورم و کبودی ناحیه تزریق از بین رفته و نتیجه نهایی ظاهر می‌شود.


پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب