كودكان چاق بيشتر احساس تنهايي می کنند

57

پژوهشگران دانشگاه ميسوري دريافته‌اند كودكان داراي اضافه وزن، به خصوص دختران از همان دوران كودكي احساسات منفي ناشي از چاقي را تجربه مي‌كنند.

به گزارش ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، کودکان چاق نشانه‌هاي اضطراب، افسردگي و تنهايي را بيش از كودكان معمولي نشان مي‌دهند و اين نشانه‌‌ها به مرور زمان بدتر مي‌شود.

به نقل از سایت Science Daily، آنها رشد اجتماعي و رفتاري 8000 كودك را از دوران كودكستان تا كلاس سوم ابتدايي بررسي كردند و فاكتورهايي را مورد بحث قرار دادند كه پيش از اين بررسي نشده بودند، مانند سن شروع چاقي و طول مدت چاق بودن.

به گفته محققان دختراني كه به طور پيوسته از كودكستان تا كلاس سوم چاق بوده‌اند، بيش‌تر از دختران عادي اين علايم را نشان دادند. معلمان گزارش دادند كه اين دختران، روابط اجتماعي مثبت كمتري داشتند و كمتر مي‌توانستند خودشان را كنترل كنند و بيشتر از دختران معمولي رفتارهاي پرخاشگرانه داشتند.

اين نشانه‌ها در باره دختراني كه شروع به چاق شدن كرده بودند هم، بيش‌تر از دختراني كه هرگز چاق نبودند ديده شد.

يافته‌ها نشان مي‌دهند، كودكاني كه چثه‌اي چاق‌تر از معمول دارند به خصوص دختران، قبل از اين ‌كه به صدك نود و پنجم نمایه توده بدنی (BMI) خود برسند، چالش‌هاي اجتماعي و رفتاري را تجربه مي‌كنند. به همين جهت است كه كودكان بايد وزن مطلوب را بشناسند و راه‌هاي رسيدن به وزن مطلوب را بدانند و بتوانند با الگوي زندگي و تغذيه صحيح آن را حفظ كنند.

نتیجه این پژوهش در British Medical Journal انتشار یافته است.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب