داروهای اتوتوکسیک و سمعک زیمنس آلمان

94

یکی از علل اختلال در فراگیری مهارت های زبانی، ابتلا به کم شنوایی و یا ناشنوایی می باشد. در واقع حس شنوایی مهمترین اساس برای کسب طبیعی زبان و بکارگیری قواعد زبانی برای انتقال اندیشه خود در ساختارهای زبانی مناسب و درک معانی گفتارها می باشد. ابتلا به عارضه کم شنوایی  ناشی از عوامل مادرزادی یا اکتسابی می باشد. حال ما قصد داریم درباره تاثیر داروهای اتوتوکسیک و قیمت سمعک زیمنس بر سیستم شنوایی افراد که در زیر شاخه عوامل اکتسابی قرار می گیرند صحبت کنیم. به دنبال مصرف این داروها که برای درمان عفونت ها و التهابات تجویز می شود ما شاهد بروز اختلالات شنوایی در فرد خواهیم بود.


 


وجود علایم اختلالات شنوایی مانند تکرار گفتار اطرافیان، وزوز گوش، سرگیجه و غیره باعث مراجعه افراد به متخصص شنوایی سنجی می شود. ادیولوژیست پس از بررسی و  انجام تست هایی بر اساس وضعیت موجود بیمار وسایل کم شنوایی و یا داروهایی را در جهت بهبود یا درمان تجویز می نماید


 


با مطالعه مقاله علت سرگیجه چیست می توانید با یکی از این علائم اختلالات شنوایی آشنا شوید.


 


اثرات داروهای اتوتوکسیک یا سمی گوش


تاثیر داروهای اتوتوکسیک بر سیستم شنوایی در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به میزان دوز و حساسیت فرد نسبت به داروهای اتوتوکسیک دارد. از علائمی که بعد از مصرف این دارو هشدار دهنده می باشد و فورا باید به پزشک مراجعه کنید می توان به: وزوز گوش، عدم تعادل و افت شنوایی، حالت تهوع، سرگیجه، استفراغ و غیره اشاره کرد.


 


تاثیر داروهای اتوتوکسیک بر سیستم شنوایی


آسیب به سیستم شنوایی


اختلال در سیستم دهلیز (تعادلی)


نشانه های بیماری در سیستم شنوایی


صدای وزوز در گوش یکی از اولین علائم به وجود آمدن اختلال در سیستم شنوایی فرد می باشد. البته بسته به نوع و میزان مصرف داروهای اتوتوکسیک میزان وزوز در گوش نیز متفاوت است.


 


نشانه های بیماری در سیستم دهلیزی


فرد با سردردهایی با شدت متوسط دست و پنجه نرم می کند و طول مدت این سردرد ها چند روز می باشد که اگر شدت یابد با حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و عدم تعادل همراه است.


منبع:


https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/

پست های اخیر از کلینیک سمعک تهران صفیر :
 خرید سمعک | کلینیک سمعک تهران صفیر
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.11
 تعویض سمعک
کلینیک سمعک تهران صفیر 1399.12.07
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب