هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید

25

فیلر بینی یا تزریق ژل، روشی است که می‌تواند ناهمواری، کجی و بدشکلی بینی را خیلی سریع و در زمانی کوتاه و بدون جراحی اصلاح کند. به این کار راینوپلاستی بدون جراحی نیز می‌گویند. داشتن بینی خوش‌فرم، تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی چهره دارد. ممکن است افراد، برای دستیابی به این هدف، به دنبال عمل جراحی زیبایی بینی باشند.

دست نگه دارید! برای افرادی که به دنبال اصلاح فرم و شکلِ بینی خود هستند، فیلر بینی، روشی است که با انجام آن می‌توانید یک بینی با تیغه صاف و خوش‌فرم داشته باشید.

منظور از فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی یا تزریق ژل، روشی است که بدون نیاز به جراحی، سبب کوچکتر و باریک‌تر نشان دادن بینی شما شده و برآمدگی و ناصافی روی بینی را اصلاح می‌کند. پزشک با تزریق ژل به نقاط مهم و استراتژیک، می‌تواند اندازه سوراخ‌های بینی را کوچک کرده، فاصله بین دو ابرو یا پُل بینی را باریک کند و شکل و فرمی که با صورت فرد همخوانی داشته باشد را برای او ایجاد کند.

افرادی که دارای قوز بینی هستند، می‌توانند از فیلر بینی برای اصلاح و برطرف کردن آن استفاده کنند. ژل تزریق شده می‌تواند نواحی اطراف قوز و برجستگی ایجاد شده را پُر و سطح آن را صاف و یکنواخت نشان دهد.

فیلر بینی دارای چند نوع است؟

دو نوع فیلر بینی برای اصلاح ناهمواری‌های بینی وجود دارد: کلسیم هیدروکسی آپاتیت و اسید هیالورونیک. هر دوی اینها موادی هستند که تولید الاستین و کلاژن را در بدن افزایش می‌دهند. این دو ماده، فاکتورهای سازنده پوست هستند. این موضوع سبب می‌شود که تا چند ماه پس از انجام تزریق و از بین رفتن فیلر بینی هم، اثر آن باقی بماند.

آمادگی‌های لازم قبل از انجام فیلر بینی

فیلر بینی، درمانی غیر تهاجمی است و به همین دلیل، آمادگی خاصی نیاز ندارد. می‌توان پس از انجام جلسه مشاوره و دریافت اطلاعات لازم از پزشک، اقدام به انجام تزریق کرد. تنها نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، مصرف برخی از داروهاست که چند هفته قبل از انجام تزریق، باید مصرف آنها قطع شود. داروهایی و مواد غذایی  مانند:

·       آسپرین

·       کندرویتین

·       اکیناسه

·       ایپوبروفن

·       افدرا

·       گلوکوزامین

·       قرص سیر

·       قهوه

·       جنسینگ

نحوه انجام فیلر بینی چگونه است؟

قبل از شروع درمان، پزشک باید فاصله بین بینی و لب، گونه‌ها و چانه را به دقت بررسی کند. ممکن است لب یا چانه هم برای هماهنگی با فرم بینی، نیاز به انجام اصلاحاتی داشته باشد. فرد باید در حالت نیمه نشسته (زاویه‌ای حدوداً 110 تا 120 درجه) قرار بگیرد، به‌گونه‌ای که احساس راحتی کند. برای داشتن تزریقی راحت، بی‌حسی موضعی می‌تواند کمک کننده باشد.

پس از آن، فیلر بینی در قسمت‌هایی که می‌خواهید برجسته و پُر شوند، تزریق می‌شود. این ژل اگر در لایه‌های عمیق‌تر صورت تزریق شود، رسوب کرده و ماندگاری بالایی دارد. پس از تزریق ژل، فرم و ظاهر بینی شما بسته به نوع پوست، نوع ژل مورد استفاده و نوع نتیجه‌ای که فرد انتظار دارد، از 4 ماه تا 3 سال ماندگاری دارد.

پس از انجام فیلر بینی، چه نکاتی باید رعایت شود؟

·       از خاراندن ناحیه تزریق خودداری کنید. مالیدن محل تزریق و ایجاد فشار روی آن، موجب خوابیدن ژل تزریقی می‌شود.

·       می‌توانید از کمپرس سرد روی محل تزریق استفاده کنید.

·       سعی کنید به مدت 24 ساعت از محصولات مراقبت از پوست استفاده نکنید.

·       از مصرف داروهای رقیق‌ کننده خون نظیر آسپرین، خودداری کنید.

·       برای 2 هفته پس از فیلر بینی، از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب و یا مکان‌های گرم مانند سونا پرهیز کنید.

باید فرصت کافی 4 تا 7 روزه به ژل بدهید تا در جای خود تثبیت شده و با خطوط پوست سازگار شود. فیلر بینی، ناهمواری‌ها و برجستگی‌های بینی را صاف کرده و شکل و فرم دلخواه را به بینی می‌دهد. مصرف آب پس از انجام تزریق، سبب می‌شود تا ماندگاری ژل در جای خود بیشتر شود.

 

مزیت‌های فیلر بینی

·       با انجام فیلر بینی، می‌توان شکل و فرم بینی را به حالت دلخواه تغییر داد.

·       نیاز به بیهوشی و دوره نقاهت ندارد.

·       روشی بسیار سریع که کمتر از 15 دقیقه زمان برای انجام نیاز دارد.

·       انجام فیلر بینی، هیچ دردی ندارد.

·       متخصص، با توجه به فرم بینی و درخواست فرد، مدل مناسب را برای فرم‌دهی بینی انتخاب می‌کند.

·       تزریق ژل، تقارن بین دو طرف بینی را ایجاد می‌کند.

·       روشی که می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند جراحی زیبایی بینی را انجام دهند، به عنوان آزمایش و تست اولیه باشد.

·       در صورت نارضایتی، می‌توانید تقاضای بازگشت به حالت اولیه بینی را داشته باشید.

فیلر بینی چه عوارض احتمالی را ممکن است در پی داشته باشد؟

·       التهاب و تورم خفیف

·       کبودی و قرمزی

·       حساسیت

·       حرکت کردن مواد فیلر بینی به دیگر نقاط صورت

·       حالت تهوع و استفراغ

·       از دست دادن بینایی

فیلر بینی چقدر ماندگاری دارد؟

یکی از معایب درمان فیلر بینی این است که دائمی نیست و پس از مدتی، جذب پوست می‌شود. اسید هیالورونیک، ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و جذب آن مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. شرایط فرد و نوع بِرند ژل مورد استفاده هم می‌تواند در ماندگاری این درمان، مؤثر باشد. در حالت کلی، ماندگاری فیلر بینی، چیزی بین 12 تا 18 ماه است.

جمع‌بندی

فیلر بینی، روشی غیر تهاجمی برای تغییر و فرم دادن به بینی است. پزشک متخصص، تزریق ژل را بدون نیاز به بیهوشی و بدون استفاده از تیغ جراحی، در مطب انجام می‌دهد. انواع فیلر بینی، دارای ماندگاری و دوام متفاوتی است. به طور معمول، ژل تزریق شده پس از چند ماه در پوست جذب شده و باید برای تمدید مجدد آن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سؤالات متداول

1. چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام فیلر بینی هستند؟

افرادی که دارای بینی بزرگ یا برآمدگی زیادی روی بینی و یا دارای نواقصی کوچک در شکل و فرم بینی خود هستند، می‌توانند از فیلر بینی برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

2. نتایج فیلر بینی چه تفاوتی با عمل جراحی دارد؟

انجام فیلر بینی می‌تواند نتایجی بسیار نزدیک به عمل جراحی را برای فرد به همراه داشته باشد. اما تنها مشکلی که این روش دارد، ماندگاری کوتاه مدت و موقتی آن است.


پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب