موافقت وزیر بهداشت با واگذاری مسئولیت صدور پروانه حرفه‌ای به جامعه پرستاری

28

وزیر بهداشت در نشست اعضای شورای عالی نظام پرستاری که بعد از ظهر امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، پس از استماع نقطه نظرات اعضای این شورا و مشکلات مطروحه در حوزه پرستاری گفت: قبول داریم که این حوزه با مشکلات زیادی روبروست و در بسیاری از بیمارستانها پرستارانی هستند که چندین ماه کارانه های خود را دریافت نکرده اند اما همچنان پر تلاش به کار خود ادامه می‌دهند. به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ دکتر هاشمی به کمبود نیروی پرستاری در کشور اشاره کرد و گفت: از نظر نسبت پرستار به تخت از بسیاری از کشورها ، فاصله داریم.
وی گفت: برای رفع این مشکل در جلسات متعدد با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و هیات دولت همواره پی گیر رفع این مشکل بوده و هستم ولی در حال حاضر دولت نیز با کمبود اعتبارات در خزانه، مشکل شرایط بین المللی خاص از جمله کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت، مشکل کمبود اعتبارت برای پرداخت یارانه ها و دیگر مشکلات روبروست که امیدواریم این مشکلات بزودی مرتفع شود.
هاشمی همچنین در مورد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات که مورد درخواست اعضای شورای عالی نظام پرستاری بود گفت: در حال حاضر اطلاع دقیقی از این که چه میزان اعتبار برای اجرای این قانون نیاز است، نداریم و بهتر است این قانون ابتدا در چند بیمارستان و چند استان به صورت پایلوت اجرا و سپس در صورت محرز شدن موفقیت اجرای آن ، در سایر استانها اجرا شود.وزیر بهداشت همچنین موافقت خود را در مورد صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران اعلام کرد و گفت: همانگونه که مجوز صدور پروانه صلاحیت حرفه ای به سازمان نظام پزشکی واگذار شده است با واگذاری این مسئولیت به سازمان نظام پرستاری نیز موافق هستیم.
وزیر بهداشت همچنین در خصوص سازماندهی آموزش های ضمن خدمت پرستاران نیز آمادگی دانشگاههای علوم پزشکی برای ارایه آموزش های لازم به پرستاران را اعلام کرد.
هاشمی همچنین به نقش موثر پرستاران در کمک به حوزه نظارتی ستاد وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در این خصوص پرستاران می توانند در نظارت بر طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانها ما را یاری دهند.
وی یادآور شد: نظارت در خصوص مقیمی پزشکان در طرح تحول نظام سلامت از هفته گذشته در اراک و سپس تبریز آغاز شده و تیم های درمانی قرار است به طور نامحسوس از بیمارستانهای کشور بازدید کنند و قطعا پرستاران در این زمینه می توانند به تیم های نظارت کمک مضاعفی کنند.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب