اطمینان از سلامت و کیفیت تولیدات لبنی، سرانه مصرف را افزایش خواهد داد

25
دیناروند گفت: اگر صنعت گران در خصوص کیفیت و سلامت تولیدات لبنی کوتاهی نکنند سرانه مصرف لبنیات افزایش خواهد یافت. به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا)؛ رسول دیناروند در حاشیه نشست مشترک وزیر بهداشت با رییس موسسه استاندارد، معاون جهاد کشاورزی و رییس اتحادیه شیر و لبنیات و برخی دیگر از مسئولین صنایع لبنی در جمع خبرنگاران افزود: اگر صنعت گران در خصوص کیفیت و سلامت تولیدات لبنی کوتاهی نکنند سرانه مصرف لبنیات افزایش خواهد یافت.
وی هدف از برگزاری این جلسه را، تشویق صنایع لبنی در رعایت ضوابط فنی و استانداردها در تولید فرآورده های لبنی ذکر کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که سرانه مصرف شیر در کشور کاهش پیدا نکند و میزان فعلی نیز افزایش 30 درصدی داشته باشد.
دیناروند دلیل نگرانی در خصوص تخلفات احتمالی در صنعت لبنیات را، ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و گفت: صنایع لبنی خود خواستار برخورد با متخلفین هستند همچنین وزیر بهداشت نیز بر ادامه تشدید نظارت ها تاکید دارند و برخورد با متخلفین ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: فرآیند تولید شیر و ماست مبتنی بر استفاده از چربی گیاهی نیست و ممنوع می باشد و علت این برخورد هم نداشتن مجوز در استفاده از این چربی بوده است.
دیناروند با اعلام اینکه، مصرف فرآورده های کم چرب افزایش داشته است گفت: در حدود 20 درصد از فرآورده های پرچرب نظیر پنیر و خامه این چربی وجود دارد و باید این افزودنی بر روی برچسب آن تولیدات قید شود و در این خصوص مهلت داده ایم که بازنگری های لازم را انجام دهند.
وی در خصوص آخرین آمار متخلفین گفت: تاکنون از تعداد 41 مورد تخلف گزارش شده، تعداد 30 مورد قطعی اعلام شده و تولید و توزیع هر فرآورده ای که تخلف آن محرز شده است، متوقف و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
دیناروند در پایان به مردم اطمینان داد که منعی برای مصرف فراورده های لبنی موجود در بازار وجود ندارد.
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب