وزوز گوش در کمین تهرانی‌ها

96


سعید ملایری در نشست خبری به مناسبت برگزاری چهاردهمین کنگره شنوایی شناسان ایران که 29 تا 31 اردیبهشت برگزار می‌شود درباره مشکلات عارضه‌ای با عنوان وزوز گوش که در جامعه مورد غفلت قرار گرفته‌ است، اظهار داشت: وزوز گوش اصطلاح اصلی آن (تینیتوس) است که امکان دارد افراد صداهایی بدون منبع خارجی در گوش و سر خود بشنوند به طوری‌که این صداها شامل صداهای ماشین تحریر، سوت زدن، خس خس و جیرجیرک را متصور شوند.
وی ادامه داد: طبق آمارهای جهانی 10 تا 15 درصد بزرگسالان و حتی در برخی از کشورهای صنعتی 25 درصد بزرگسالان دچار وزوز گوش می‌شوند. البته آمار دقیقی از این مسئله در ایران نداریم ولی شواهد بالینی نشان می‌دهد که همین آمار کشورهای صنعتی نیز در ایران مصداق دارد.
نایب رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با اشاره به اینکه 5 درصد از آماری که عنوان شد مربوط به افرادی می‌شود که دچار وزوز گوش ناتوان کننده هستند، گفت: براین اساس توصیه می‌شود نوجوانان از صداهای موسیقی بلند و امپیتری‌های مجهز به گوش‌های داخلی استفاده نکنند. همچنین افرادی که در کارخانه جات فعالیت می‌کنند نباید در برابر اصوات صداهایی بیش از 85 دسی‌بل قرار گیرند که در این موارد ابتلا به وزوز گوش را افزایش می‌دهد.
خواندن ادامه مطلب


 

پست های اخیر از موسسه دانش بنیان نیوشا :
 هفته جهانی ناشنوایان گرامی باد
موسسه دانش بنیان نیوشا 1397.07.02
 افرادی که سرگیجه های شدید دارند بخوانند
موسسه دانش بنیان نیوشا 1395.05.20
 تاثير شير مادر در کاهش عفونت گوش کودک
موسسه دانش بنیان نیوشا 1395.02.08
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب