درمان خار پاشنه بدون جراحی

37

درمان خار پاشنه یکی از موضوعاتی است که بیماران زیادی برای رهایی از درد و بازگشت به زندگی عادی به دنبال آن هستند. امروزه بیش از 90 درصد بیماران مبتلا به خار پاشنه بدون جراحی و با استفاده از روش های نوین بهبود می یابند. ما در این مطلب روش های بدون جراحی درمان خار پاشنه را بررسی می کنیم.



خار پاشنه چگونه ایجاد می شود؟
خار پاشنه در واقع یک زائده‌ی استخوانی است که در زیر استخوان پاشنه‌ی پا شکل می‌گیرد. در کف پا یک نوار ضخیم از بافت نرم به نام فاسیت‌پلانتار وجود دارد که به استخوان پاشنه‌ی‌ پا متصل است. این نوار ضخیم و محکم موجب تشکیل قوس کف پا شده و به حفظ ثبات پا کمک می‌کند. در صورتی که با گذشت زمان به دفعات زیاد به نوار فاسیت‌پلانتار در کف پا فشار وارد شود، این فشار به نقطه‌ی  اتصال فاسیت به استخوان پاشنه منتقل شده و این تنش و فشار‌های مکرر موجب تشکیل خار استخوانی در استخوان پاشنه می‌شود که به آن خار پاشنه گفته می‌شود هر چند بدون وجود خار پاشنه و صرفا با التهاب فاسیای پلانتار تمام علائم می تواند برای بیمار ایجاد شود ، بدون اینکه در عکس خار پاشنه دیده شود.
جالب است بدانید که پوشیدن کفش نامناسب که به خوبی از قوس کف پا پشتیبانی نمی‌کند و فشار‌های وارد شده به کف پا را جذب نمی‌کند و نیز اضافه وزن از دلایل ایجاد خار پاشنه هستند که می توان با استفاده از کفش مناسب و نیز جلوگیری از اضافه شدن وزن از این بیماری پیشگیری نمود.
علائم خار پاشنه چیست؟
-  احساس درد شدید در هنگام برداشتن اولین قدم‌ها در صبح و بعد از بیدار شدن از خواب
- احساس درد و خشکی در کف پا هنگام برداشتن اولین قدم‌ها بعد از نشستن به مدت طولانی
- احساس درد در پاشنه پا که در طول روز کم‌کم شدیدتر می‌شود
- احساس کوفتگی یا درد مبهم در پاشنه پا
- احساس خستگی شدید در پاها در پایان روز
- احساس درد در زیر پاشنه‌ی  پا، هنگام راه  رفتن روی سطوح سخت
درمان خار پاشنه بدون جراحی
- استفاده از کفی طبی و کفش طبی
- شاک ویو تراپی: در درمان خار پاشنه های استخوانی مزمن به خوبی پاسخ می دهد.
- درمان‌دستی و جااندازی مفاصل مچ پا در درمان خار پاشنه: انجام این درمان‌ها در کنار ورزش‌های کششی می‌تواند به افزایش انعطاف‌پذیری عضلات کمک کند.
- ماساژ درمانی
- دارودرمانی
تزریق کورتن: ممکن است برای درمان خار پاشنه و کاهش التهاب و درد ناشی از آن، تزریق کورتیزون در محل آسیب‌دیدگی تجویز شود.
- تزریق اوزون: با کمک تزریق گاز ازن در ناحیه پاشنه هم می توان التهاب و در نتیجه درد خار پاشنه را  کم کرد و هم فرایندهای ترمیمی برای درمان خار پاشنه را با کمک یک سیستم طبیعی و سالم فعال و تقویت کرد.

درمان بدون جراحی خار پاشنه در کلینیک پیشگام
کلینیک درد پیشگام از همکاری متخصصان مجرب برای تسکین درد و بهبود کیفیت زندگی بیماران بدون انجام عمل جراحی بهره می‌گیرد. کلیه روش های درمانی یاد شده برای درمان خار پاشنه بدون جراحی با استفاده از بهترین تجهیزات و به کمک متخصصین مجرب در کلینیک پیشگام قابل انجام می باشد.
اگر برای درمان خار پاشنه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید ما در کلینیک پیشگام پذیرای شما هستیم.

پست های اخیر از دکتر محمد حسین سپهریان :
 علت ابتلا به آرتروز گردن چیست؟
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.11.27
 درمان درد پاشنه
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب