درمان دیسک کمر با لیزر دیسک کمر

47

درمان دیسک با لیزر دیسک کمر یکی از راهکارهای درمانی نوین برای رفع دردهای ناشی از دیسک کمر است که توسط دکتر محمد حسین دلشاد فوق تخصص درد در کلینیک درد به جای عمل جراحی باز انجام می‌گیرد.


بسیاری از مراجعینی که به کلینیک درد مراجعه می‌کنند، از کمردرد ناشی از فتق دیسک شکایت دارند. 


در گذشته اغلب مواقع درمانی که برای فتق دیسک در نظر می‌گرفتند، جراحی باز بود؛ اما امروزه تا حد امکان تمامی دردها در کلینیک درد به روش بسته انجام می‌گیرد.


مطلع شدن از این روش درمانی قطعا می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که سال‌هاست از درد ناشی از دیسک کمر رنج می‌برند.


مدت زمان زیادی است که درمان کمردرد با لیزر دیسک در کشورهای پیشرفته به جای عمل جراحی باز با میزان موفقیت بالا انجام می‌شود.


از آنجایی که این روش درمانی به صورت بسته انجام می‌شود، بیماران متحمل عوارض ناشی از عمل جراحی باز نخواهند شد. در ادامه در خصوص این روش درمانی توضیحات بیشتری خواهیم داد.


 


درمان دیسک کمر بدون جراحی


 


درمان با لیزر دیسک کمر چگونه انجام می‌شود؟


 


دیسک‌ ساختار فیبری دارد و مانند بالشتکی بین دو مهره کمر قرار می‌گیرد، به طوری که از برخورد مهره‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند.


گاهی برخی از عوامل از جمله بیماری‌های زمینه‌ای، وارد شدن آسیب به ستون فقرات و افزایش سن باعث اختلال در خاصیت ارتجاعی دیسک می‌شود. در این صورت امکان فتق یا پارگی دیسک وجود دارد.


همانطور که گفتیم با وجود متخصص درد، برای درمان فتق دیسک نیاز به عمل جراحی باز و نقاهت طولانی مدت نیست. با تکنیک‌های غیر جراحی و بسته مانندلیزر دیسک کمر،تسکین کمردرد را تجربه خواهید کرد. 


لیزر دیسک نوعی پروب لیزری است که در فضای بین مهره‌ها قرار داده می‌شود و با بخار شدن حجم دیسک بیرون‌زده، فشار از روی عصب برداشته می‌شود، در نتیجه بیماران متوجه تسکین درد خواهند شد.


همانطور که گفتیم لیزر برای فتق دیسک روشی کم تهاجمی است که بدون برش و از طریق پوست برای بیمار انجام می‌گیرد، بیمار پس از درمان متوجه رفع درد خواهد شد.


طی این روش با تبخیر قسمت مرکزی دیسک، حجم دیسک بیرون‌زده کم می‌شود و طبیعتا فشار از روی عصب برداشته خواهد شد. لازم به ذکر است که پس از درمان بیمار خونرسانی بهتری نیز خواهد داشت.


مزیت‌های مهم لیزر دیسک کمر


 


مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای این روش درمانی در نظر گرفت، بسته بودن جراحی برخلاف عمل‌های قدیمی و پر عارضه است.


عملی که به صورت بسته انجام گیرد، قطعا کم تهاجمی است و بیمار متحمل عارضه‌های جراحی باز نمی‌شود.


علاوه بر این، می‌توان این روش درمانی را بدون دریافت داروی بیهوشی، تحت بی حسی موضعی بر خلاف عمل جراحی باز انجام داد.


شواهد تا به حال اینگونه بوده است که لیزر دیسک کمر اثر بخشی بالایی برای بیماران با فتق دیسک داشته است.


 


درمان دیسک کمر


 


از دیگر مزیت‌های این روش درمانی می‌توان به این موارد مهم نیز اشاره کرد:


·         هیچ برشی در عضلات کمر زده نمی‌شود و اسکاری نیز ایجاد نخواهد شد.


·         روند درمان کاملا بسته انجام می‌شود، به همین دلیل خونریزی طی درمان وجود ندارد.


·         روند بهبودی به دلیل بسته بودن عمل، نسبت به راهکارهای درمانی باز دیگر بسیار سریع‌تر است.


·         به ساختار ستون فقرات و بافت آن ناحیه از بدن دست زده نمی‌شود، به همین دلیل امکان آسیب به این قسمت از بافت‌های بدن وجود ندارد.


·         نسبت به روش‌های درمانی دیگر مانند جراحی باز هزینه کمتری دارد.


·         با توجه به اینکه هیچ اقدام تهاجمی انجام نمی‌شود، نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان نیست.


مدت زمان بهبودی پس از عمل بسته دیسک کمر


 


مدت بهبودی این روش درمانی نسبت به جراحی باز بسیار کوتاه‌تر است؛ اما به طور کلی بسته به نوع شغل و فعالیت بیمار متفاوت خواهد بود.لازم به ذکر است زمان بهبودی هر فرد تفاوت دارد، بسیاری از افراد پس از اتمام عمل قادر به انجام فعالیت‌های روزانه سبک خود هستند؛ اما در هر صورت نیاز به استراحت خواهد بود.برای افرادی که تحرک زیادی ندارند، زمان بهبودی معمولا بین یک تا دو هفته است. برای افراد فعال‌تر مانند ورزشکاران و افرادی که فعالیت‌های فیزیکی دارند، توصیه می‌شود بین چهار تا شش هفته برای آغاز مجدد فعالیت‌ها صبر کنند.طی دوران بهبودی بیمار باید در جلسات فیزیوتراپی شرکت کند تا تسریع در روند بهبودی خود داشته باشد.افرادی که عمل جراحی باز انجام می‌دهند، به مدت زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارند (چندین ماه) تا بتوانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.


 


دکتر محمد حسین دلشاد فوق تخصص درد


 


هزینه عمل دیسک کمر با لیزر


 


لیزر کمر با وجود اینکه روش درمانی نوینی است؛ اما هزینه کمتری نسبت به روش‌های قدیمی دارد. به طور کلی هزینه لیزر کمر بر اساس چنین مواردی تعیین می‌شود:


·         شهری که سکونت دارید.


·         کلینیکی که مراجعه می‌کنید.


·         میزان مهارت و تجربه پزشکی که انتخاب کرده‌اید.


·         آیا درمان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد یا خیر.


·         و...


 


اگر انتخاب شما متخصصی با مهارت و با تجربه، آقای دکتر محمد حسین دلشاد است، باید به صورت حضوری مراجعه کنید تا با توجه به شرایطی که دارید، هزینه دقیق به شما اعلام شود.


 


 


 


 


 

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب