بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران

78

با پیشرفت علم و پیدا کردن راه‌های درمان بیماری‌های مختلف، بخش عمده‌ای از مرگ و میر‌ها در سالیان گذشته کاهش یافته است. گروهی از بیماری‌هایی که به طور مستقیم فرمانده بدن(مغز) را درگیر می‌کنند، دارای سخت ترین دوره‌ی نقاهت و درمان‌اند . وقتی فردی دچار این بیماری‌ها می‌شود، اکثر مواقع دچار امراض دیگر هم همزمان می‌شوند؛ زیرا مغز روی سایر اعضا تأثیر زیادی دارد و به همه آنها مرتبط است.  خوشبختانه با پیشرفت‌هایی که انجام شده، امکان تست نوار عصب و عضله در اکثر نقاط جهان فراهم شده است و در ایران و به خصوص شهر تهران مراکز شناخته شده زیادی با شهرت  بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران، آماده خدمات‌دهی به هم‌وطنان عزیز هستند. اما این مراکز چه ویژگی‌هایی دارند؟


نوار عصب و عضله تهران


آشنایی با نوار عصب و عضله یا الکترومیوگرافی 


الکترومیوگرافی یک روش تشخیصی است که به پزشکان کمک می‌کند که وضعیت سلامت سلول‌های ماهیچه‌ای و سلول‌های عصبی را ارزیابی کنند. این سلول‌های عصبی به عنوان نورون‌های حرکتی شناخته می‌شوند، این نورون‌ها در حرکت و استراحت ماهیچه‌ها نقش دارند. در دستگاه الکترومیوگرافی، این تحریکات به اعداد و نمودار تجزیه و رسم می‌شود و به پزشک در تشخیص کمک می‌کند. نتایج الکترومیوگرافی می‌تواند به پزشک در اختلالات عضلانی، اختلالات عصبی و اختلالات ارتباط بین اعصاب و عضلات کمک کند.


مهمترین خدمات بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران 


در مراکز نوار عصب و عضله به بیماران کمک می‌‌شود که بیماری مرتبط با دستگاه عصبی خود را تشخیص دهند و آنها را به سمت درمان سوق می‌دهند. خدمات مراکز به دو بخش تشخیصی و درمانی تقسیم می‌شود. در بخش تشخیصی با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، بیماری بیمار تشخیص داده می‌شود. مهم‌ترین بخش تشخیص، تست نوار عصب و عضله است.


در بخش درمانی بیماری فرد، به وسیله بهترین پزشکان متخصص به طور مشخص و کاملاً هوشمندانه تشخیص داده می‌شود. و اگر به درمان در مراکز دیگر نیاز بود، به کلینیک‌های تخصصی در مراکز دیگر ارجاع داده می‌شود. باتوجه به این خدمات بالقوه‌، هر بیمار عصبی می‌تواند به مراکز نوار عصب و عضله مراجعه کند و از بهترین خدمات این مراکز بهره‌مند شود.


در چه مواقع پزشک، نوار عصب و عضله را تجویز می‌کند؟


در بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران از الکترومیوگرافی، برای تشخیص بیماری‌های عصبی_عضلانی، مشکلات حرکتی، مشکلات عصبی و شرایط دژنراتیو استفاده می‌شود. این بیماری‌ها عبارت‌اند از:


- اسکلروز جانبی آمیوتروفیک: تخریب پیشرونده اعصاب در نخاع و مغز است که باعث فلج و مشکل در بلع و تنفس می‌شود.


- سندروم تونل کارپال: فشردگی عصب در مچ دست است که منجر به درد و گرفتگی عصب‌های مچ دست می‌شود.


- اسپوندیلوز گردنی : تخریب ستون فقرات و مهره‌های گردنی در ناحیه گردن است  که باعث فشردگی ریشه‌های عصبی و نخاع می‌شود.


- سندروم گیلن باره: یک اختلال بالقوه خطرناک و شدید است که باعث می‌شود سیستم ایمنی به اعصاب محیطی بدن حمله کند. این حمله ممکن است سبب بی‌حسی کامل بدن شود.


- سندروم لامبرت ایتون : این اختلال یک سندروم فوق العاده حاد است که باعث می‌شود، ارتباط بین عصب و عضله از بین برود و سیستم ایمنی مسئول قطع این، ارتباط است.


این بیماری‌ها می‌توانند علائمی مانند، مور مور شدن بخشی از بدن از جمله پاها و دست‌ها، بی‌حسی، ضعف عضلانی، کشش غیر ارادی عضلات، فلج و...، داشته باشند که در این صورت پزشک باید نوار عصب و عضله را تجویز کند .


ویژگی‌های بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران


برای اینکه یک مجموعه بعنوان بهترین مرکر نوار عصب و عضله تهران مشهور شود، باید یکی از بهترین خدمات را به مردم ارائه نماید. در ادامه به انواع این خدمات و کیفیت آنها اشاره می‌کنیم.


- تجهیزات پیشرفته : بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران باید دارای پیشرفته‌ترین و فناورانه‌ترین دستگاه‌های تشخیصی بیماری‌های عصبی_عضلانی باشد.


- پزشکان متخصص : بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران باید پزشکانی متخصص و ماهر داشته باشد تا خدمات بالقوه‌ای را به بیماران ارائه دهند.


- ارائه خدمات گسترده : باید بهترین مرکز نوار عصب عضله تهران، خدمات متنوعی مثل: خدمات بیمه، خدمات درمانی، خدمات تشخیصی، خدمات رفاهی و...، ارائه دهد.


- یکی از ویژگی‌های دیگر بهترین مرکز نوار عصب و عضله پذیرش بیمار با هر درجه سختی است. باید این مراکز بیمارانی با درجه‌های متفاوتی از بیماری را بتواند پذیرش کند و به آنها درمان مناسب را بدهد . محیط مرکز بهترین مرکز نوار عصب و عضله باید کاملاً آرامش بخش برای بیماران تبیین شود. هزینه این مراکز باید متناسب با خدمات ارائه شده، اخذ شود و توازن معقولی بین خدمت و هزینه وجود داشته باشد. آخرین ویژگی آن هم   ثبات و پایداری در کار و تجربه کافی در این حیطه است .


مراحل الکترومیوگرافی دربهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران 


مراحل انجام گرفتن نوار عصب و عضله، در بهترین مرکز نوار عصب و عضله  تهران، به صورت یک پروسه تشخیصی است که با استفاده از دستگاه‌های پزشکی خاصی انجام می‌شود. مراحل انجام تست نوار عصب به طور کلی به شرح زیر است:


- آماده سازی بیمار: قبل از انجام تست الکترومیوگرافی یا EMG، بیمار باید به صورت کاملاً بدون هرگونه جوش، چربی و لوسیون آماده گردد. همچنین، لباس‌های محکم و تنگ باید در طول انجام نوار خارج شوند.


- اعمال الکترودها: در مرحله دوم، الکترودها به قسمت‌های مشخص از بدن بیمار متصل می‌شوند. در تمام نقاطی که الکترودها قرار می‌گیرند، باید پوست بیمار را با الکل پاک و تمیز کنید تا الکترود‌ها به خوبی با پوست در تماس قرار گیرند .


- انجام تست: پس از متصل کردن الکترودها، تست نوار عصب و عضله شروع می‌شود. در طول انجام تست، الکترودها پیام‌های الکتریکی را که توسط عصب‌ها تولید می‌شود، تشخیص می‌دهند. این پیام‌ها به یک دستگاه الکتروانسفالوگرافی (EMG) ارسال می‌شوند. این دستگاه پیام‌های الکتریکی را به داده‌های قابل خواندن مثل، عدد و نمودار تبدیل می‌کند که توسط پزشک متخصص بررسی و ارزیابی می‌شوند.


- تحلیل نتایج: پس از انجام تست، داده‌های حاصل از آن توسط پزشک متخصص ارزیابی و بررسی می‌شوند. با توجه به نتایج تست، پزشک ممکن است بیمار را به تست‌های دیگری، برای مشخص شدن دقیق بیماری ارجاع دهد یا درمان مناسب را تجویز کند.


هزینه نوار در بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران 


هزینه نوار عصب و عضله با توجه به تجربه پزشک و دستگاه‌های مورد استفاده در آزمایش متفاوت است و از پزشکی به پزشک دیگر و از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. عواملی که بر هزینه نوار عصب و عضله تأثیر می‌گذارند، شامل موارد زیر است :


تعداد اندام‌های مورد بررسی در نوار عصب و عضله،  نوع آزمایش بر هزینه نوار عصب و عضله، تاثیرات بیمه و مکانی که این تست انجام می‌شود( کلینیک‌های تخصصی معمولاً هزینه بیشتری از بیمارستان‌ها دریافت می‌کنند)


کلینیک پیشگام بهترین مرکز نوار عصب و عضله غرب تهران


همیشه برای انتخاب یک مرکز درمانی عالی، افراد، جستجو زیادی انجام می‌دهند تا بهترین خدمات را با کمترین هزینه دریافت کنند. برای مشکلات ارتباط بین عصب و عضله، بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران، دارای بهترین دستگاه‌های الکترومیوگرافی و پزشکانی متخصص است که بهترین خدمات را در بستری سرشار از آرامش و با هزینه مناسب به بیماران ارائه می‌دهد. با مراجعه به این مرکز می‌توانید با خیال راحت، ادامه روند درمان خود را به آنها بسپارید. کلینیک پیشگام بعنوان بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران در منطقه ستارخان شناخته می‌شود. این کلینیک با امکان انجام این تست با بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی آماده خدمت رسانی به همشهریان گرامی است. همچنین در صورت تمایل به استفاده از بیمه تکمیلی کلیه مدارک به شما تحویل داده خواهد شد.

پست های اخیر از دکتر محمد حسین سپهریان :
 علت ابتلا به آرتروز گردن چیست؟
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.11.27
 درمان درد پاشنه
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب