هرآنچه باید از فیلر لب بدانید

113

با گذر زمان و تغییرات کلاژنی بافت‌های بدن، اعضای صورت نیز دچار تغییرات می‌شوند. این روز‌ها روشی پرطرفدار و مدرن به کمک افراد متقاضی بازگشت به جوانی آمده‌است. فیلر لب یکی از هزاران روش زیبا و جوان‌سازی بدن شما است. اما چرا فیلر لب؟ چه کمکی به ما می‌کند؟ چه مراقبت‌هایی لازم است؟ 


به گفته‌ی دکتر مهاجری نژاد، زیبایی بدون جراحی بهترین، به روز‌ترین و البته کم‌خطرترین راه برای تغییر مورد نظر شما در صورتتان است. می‌توانید با استفاده از فیلر لب، تغییرات موردنظرتان را به اندازه‌ی دلخواه ایجاد کنید. برای آگاهی بیش‌تر از این روش مدرن و محبوب با ما همراه باشید.



فیلر لب چیست؟


درکل تزریق فیلر به پوست این روز‌ها محبوب‌ترین درمان غیرتهاجمی و تزریق در لب بیش‌ترین تقاضا در بین افراد است. طیف عظیم تغییرات انتخابی در لب به پزشک شما اجازه می‌دهد که هر نوع تغییری را بر اساس خواسته‌ی شما مانند حالت دهی گوشه‌ی لب، ایجاد هماهنگی بین دو لب بالا و پایین، برگرداندن حجم پیشین لب یا اضافه کردن به آن و همچنین نرم کردن لب و از بین بردن ترک‌های آن است. 


همه‌ی این‌ها فقط با فیلر لب؟ چگونه تزریق می‌توان ترک‌های لب را از بین ببرد؟ بر اساس توضیحی از Macrene Alexiades  می‌توان گفت که فیلر لب به طور کلی دو نوع است؛ هیالورونیک اسید و محرک‌های زیستی. نوع هیالورونیک اسید به علت جذب سریع آب به بافت پس از تزریق، باعث افزایش نرمی بافت می‌شود. البته برای انتخاب نوع ماده، باید با پزشک زیبایی خود مشورت کنید.


موارد استفاده از فیلر لب


راجع به فیلر لب چگونه فکر می‌کنید؟ اکثر افراد تصور می‌کنند که از فیلر تنها برای نرم‌تر کردن و فرم‌دهی بهتر به لب‌های عادی استفاده می‌شود. اما نکته‌ی هیجان انگیز این روش آن است که حتی برای افرادی که به طور مادرزادی دچار مشکلاتی در بافت لب هستند و یا به علت عمل و جراحت روی لبشان اسکار ایحاد شده، فیلر لب نوعی معجزه است که می‌تواند فرم بافت آسیب‌دیده‌ی آن‌ها را به حالت عادی بازگرداند.


یکی از پزشکان زیبایی می‌گوید: «بیش‌تر افراد سالمندی که به من مراجعه می‌کنند از عدم ثابت ماندن رژلب روی لب‌هایشان شاکی هستند.» فیلر لب می‌تواند ساعت بیولوژیکی بدن شما را بازگرداند؟ بله! با گذر زمان و تغییرات کلاژنی بدن ، بافت‌های شما از حالت نرمی و بالشتی خود به حالت خشک و لاغرتر تبدیل می‌شوند. در این موقعیت می‌توان از یک روش مدرن و با یک پزشک مشاور خوب، زمان را به نفع خود بازگردانید.


مراقبت‌های پس از تزریق فیلر لب


هر پزشکی قوانین مشخص خود را دارد و به شما توصیه‌هایی می‌کند. اما مهم‌ترین مراقبت‌های معروف می‌تواند تاکید به پرهیز از ضربه باشد. در هفته‌ی اول پس از تزریق و مهم‌تر از آن در ۴۸ ساعت اول، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، رقیق کننده‌های خون و مکمل‌های رژیمی مانند ویتامین E  و روغن ماهی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند استفاده نکنید.


چیزی که پس از فیلر لب می‌تواند طبیعی باشد، التهاب و یا حتی کمی کبودی است. اما با استفاده از داروهای ضدالتهابی و بعضی مراقبت‌های ابتدایی مانند پک‌های سرمایی که ممکن است توسط پزشک شما توصیه شوند نیز می‌تواند جلوی این موارد را بگیرد. پس نگران نباشید و با رعایت کردن موارد پیشنهادی پزشک مشاور خود، از عوارض کوچک پس از تزریق رها شوید.


همه می‌توانند فیلر لب بزنند؟


اگر جوابی کوتاه می‌خواهید، بله! به گفته‌ی دکتر مهاجری نژاد «همه‌ی افراد دارای صورت منحصر به فرد خودشان هستند و ممکن است تغییراتی را در خودشان بخواهند.» پس نمی‌توان محدودیتی برای این موضوع قائل شد. در حقیقت علاوه‌بر افرادی که به علل مختلف پزشکی و یا کاهش کلاژن بدن متقاضی تزریق فیلر لب هستند، ممکن است افرادی فقط جهت تغییر خواستار این مورد باشند.


اما بعضی تفکرات اشتباه باعث ترس افراد و کناره‌گیری آن‌ها می‌شود. نگران نباشید پزشک شما تمامی سوالاتتان را پاسخ خواهد داد پس با آرامش سوالاتتان را بپرسید. یکی از معروف‌ترین سوالات افراد آن است که آیا پس از جذب شدن مواد فیلر حالت لب چروکیده و شکننده می‌شود؟ جوابی قاطع برای این سوال، خیر! معمولا پس از مدتی مواد تزریق شده جذب می‌شوند اما به این معنا نیست که فرم لب شما تخریب شود، بلکه به این معنی است که به فرم پیشین خود بازمی‌گردد.


جمع بندی


فیلر لب یک روش جدید و البته محبوب در دهه‌های اخیر است که راهی قابل بازگشت را برای ایجاد تغییرات دلخواه بر روی صورت شما ایجاد می‌کند. اگر خواستار تغییر کوچکی روی حالت لب‌ یا به علت گذر زمان نگران تغییرات بافت آن هستید، می‌توانید روی این روش حساب کنید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید به کلینیک زیبایی مدرن دکتر مهاجری نژاد مراجعه نمایید.


 

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب