27

درمان ریزش مو با داروهای تقویتی و ضد ریزش مو، یکی از بهترین و معتبرترین راه‌ها برای حل این مشکل در آقایان و بانوان است. ریزش مو، مشکلی شایع بین همه افراد است و سن، جنسیت و نوع مو، تفاوتی در این موضوع ایجاد نمی‌کند. برای داشتن چهره‌ای جذاب و زیبا، داشتن پوستی صاف و مویی درخشان و خوش‌حالت لازم است و یک ضرورت محسوب می‌شود.

درمان ریزش مو به کمک روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. پی‌آر‌پی، مزوتراپی، عمل کاشت مو، درمان‌های دارویی، هیر فیلر و...، روش هایی برای درمان ریزش مو است. بهتر است قبل از اقدام به عمل کاشت مو، با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. پزشک ممکن برای شما درمان‌های گیاهی و دارویی را تجویز کند که به کمک آنها می‌توانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

داروهای خوراکی برای درمان ریزش مو

قرص‌های خوراکی و شیمیایی زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

·       دوتاستراید

·       فیناستراید

·       پیلفود

·       هیرتامین

·       پرفکتیل

·       فولیکوژن

·       هیرویت

·       رینفولتیل

·       پریورین

·       پرفکت

·       فیتو

·       یونی زینک

·       سیستین

·       آمپول بپانتین به صورت تزریق در عضله

داروهای موضعی برای درمان ریزش مو

-        ماینوکسیدیل، یکی از روش‌های موضعی برای درمان ریزش مو است. این دارو علاوه بر تقویت مو، از ریزش موی سر نیز جلوگیری می‌کند.

-        هیر فیلر نیز، یکی از روش‌های درمانی موضعی برای حل مشکل ریزش مو است. این روش، یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین روش‌ها برای درمان ریزش مو است. این دارو پس از سال‌ها تحقیق و بررسی، برای تقویت مو، ضخیم کردن تارهای مو و جلوگیری از ریزش مو، به تولید انبوه رسیده است.

براساس نظرسنجی و آمارهای منتشر شده، درصد افرادی که به کمک این روش، مشکل ریزش موی خود را برطرف کرده‌اند، بسیار زیاد است.

درمان ریزش مو؛ هیر فیلر

هیر فیلر، یک داروی تزریقی متشکل از موادی است که باید به پوست سر تزریق شود. پس از تزریق، این مواد به پوست سر نفوذ کرده و سرعت گردش خون را با گسترش این مواد مغذی در سر افزایش می‌دهد. در این صورت، مواد مغذی موجود در سِرُم هیر فیلر، تغذیه و خون‌رسانی به تارهای مو را افزایش داده که در نهایت منجر به رشد و تقویت موی سر و درمان ریزش مو حتی ریزش موی ارثی نیز می‌شود.

 

فواید و مزایای تزریق هیر فیلر به پوست سر

·       تقویت موهای نازک و ضعیف

·       تقویت موی سر و رشد آن

·       پُرپشت کردن مو و افزایش حجم آنها

·       تقویت موهای کاشته شده

·       افزایش اثر عمل کاشت مو

·       مکملی عالی برای درمان ریزش مو

·       جلوگیری از افزایش تاسی در مردان و زنان

عوارض احتمالی استفاده از هیر فیلر

این مکمل، از بهترین مواد اولیه تهیه شده است. بنابراین عوارض بسیار کمی در مورد استفاده از آن گزارش شده است. ممکن است افرادی باشند که به اسید هیالورونیک حساسیت داشته باشند که در این صورت استفاده از هیر فیلر برای درمان ریزش مو برای این افراد توصیه نمی‌شود. تنها عارضه این درمان، درد بسیار کم، سوزش و تورم در کف سر است که با گذشت زمان و طی 72 ساعت بهبود می‌یابد.

ماندگاری درمان هیر فیلر چقدر است؟

درمان ریزش مو با هیر فیلر، با یک جلسه به پایان نمی‌رسد و نیاز به درمان به مدت چند جلسه و تزریق‌ با دُزهای مختلف دارد. در جلسه اول درمان، ماده مغذی در پوست سر پخش و به سلول‌های سر وارد می‌شود. می‌توانید پس از 2 هفته، نتیجه تزریق را ببینید. برای کسب نتیجه کامل، بهتر است که دوران درمان را کامل کنید.

میزان ماندگاری این روش درمانی براساس میزان رعایت نکات و موارد گفته شده توسط پزشک پس از انجام تزریق، افزایش می‌یابد، اما به طور معمول درمان به روش هیر فیلر، حدود یک سال ماندگاری و دوام دارد.

داروهای خانگی برای درمان ریزش مو

·       ماساژ پوست سر برای تقویت مو

·       لیمو

·       حنا

·       آب پیاز

·       جنسینگ

·       سرکه سیب

·       آب برنج

·       آلوئه‌ورا

·       ماست

نکاتی که باید قبل از مصرف دارو برای درمان ریزش مو به آن توجه کنید

توجه به این نکات قبل از مصرف دارو برای درمان ریزش مو، امری ضروری است:

1. ایمنی دارو: برای حل مشکل خود، به سراغ داروهایی بروید که از طرف سازمان غذا و دارو، دارای تأییدیه بوده و استانداردهای لازم را دارا باشند.

2. مصرف در دوران بارداری: داروهایی هستند که مصرف آنها در دوران بارداری با خطراتی همراه است. قبل از شروع به استفاده، با پزشک خود مشورت کنید.

3. عوارض جانبی دارو: برخی داروهای مصرفی برای درمان ریزش مو، دارای عوارضی هستند. استفاده از این داروها را سریعاً متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

4. قیمت محصول: در انتخاب دارو برای حل مشکل ریزش مو، به قیمت محصول نیز توجه کنید؛ زیرا این داروها معمولاً باید به صورت روزانه مصرف شود. پس باید مقرون‌به‌صرفه بودن دارو نیز در نظر گرفته شود.

جمع‌بندی

برای اینکه بتوان از بین قرص‌های خوراکی، درمان‌های موضعی و درمان‌های خانگی، بهترین انتخاب را برای درمان ریزش مو داشت، ابتدا باید دلیل ریزش مو مشخص شود. ریزش مو، مشکلی نیست که بتوان به راحتی و با خوددرمانی، آن را متوقف کرد. استفاده از داروهای خوراکی، یکی از روش‌های مفید برای حل مشکل ریزش مو است.

یکی از بهترین و جدیدترین درمان‌های ارائه شده برای درمان ریزش مو، تزریق هیر فیلر است. این درمان کم‌تهاجمی و بدون عارضه، می‌تواند به شما کمک کند تا ریزش موی خود را متوقف کرده و علاوه بر آن موی خود را تقویت کنید و شاهد رشد و پُرپشت شدن موهای خود باشید.

سؤالات متداول

1. درمان هیر فیلر طی چند نوبت باید انجام شود؟

پزشک معالج با بررسی مشکلات مو، مانند حجم موی سر، نازکی مو، میزان ریزش و مواردی از این دست، تعداد جلسات و میزان دُز مورد نیاز را مشخص می‌کند.


پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب