نخ کلاژن چیست و چه کاربردی دارد؟

34

نخ کلاژن یکی از ابزارهای جوانسازی است. جوانسازی و شادابی پوست یکی از ارکان مهم در زیبایی چهره به حساب می آید. از روزگاران قدیم نشانه جوانی و شادابی داشتن پوست جوان، بدون چروک و شفاف بود. شادابی و جوانی پوست تحت تاثیر دو عامل بسیار مهم می‌باشد. اول ژنتیک که عامل وراثتی است و ما تا به امروز امکان دستکاری و دخالت در آن را نداشتیم و دوم محیط در تاثیرات محیطی است که علم پزشکی توانسته اثرات زیادی در بهبود کیفیت و شادابی پوست بگذارد. در این مطلب در خصوص جوانسازی با نخ کلاژن توضیح خواهیم داد. 



نخ کلاژن ساز چیست؟


نخ‌ های کلاژن ساز PDO ساده (که نخ‌های مونو هم نامیده می‌شوند) از جنس بهترین نخ‌های جذبی جراحی پلاستیک هستند. این نخ‌ها که ظرف مدت 2 تا 3 هفته کاملا جذب می‌شوند، فیبروبلاست‌های لایه درم را به شدت تحریک می‌کنند تا بافت ترمیمی غنی از کلاژن و الاستین را بسازند.


جوان سازی صورت و بدن با نخ کلاژن چگونه انجام می‌شود؟


جوان سازی صورت و بدن با نخ کلاژن بسیار راحت‌تر از تصورات زیباجویان انجام می‌گردد و جزو جراحی‌های سرپایی به حساب می‌آید. در این روش، پزشک از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند و با کمک تکنیک‌های جراحی سوراخ‌هایی را در سطح پوست ایجاد می‌نمایند و نخ‌های مخصوص لیفت پوست را از این سوراخ‌ها عبور می‌دهند و این نخ‌ها که دارای زوائد و برجستگی‌هایی در سطح خود هستند با کشیدن پوست موجب از بین رفتن چین و چروک‌ها و خطوط پیری می‌شوند. لازم است به این نکته اشاره نماییم که این مورد تنها مکانیزم نخ‌های کلاژن ساز برای جوان سازی پوست نیست و این نخ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با ایجاد التهاب در پوست موجب فعال شدن سیستم‌های ترمیمی بدن می‌شوند و از این راه، میزان تولید پروتئین‌های دخیل در بازسازی پوست مانند کلاژن و الاستین افزایش یافته و قوام و سفتی پوست بیشتر خواهد شد.


مزایای استفاده از نخ کلاژن ساز چیست؟


- بازده بالا و امکان مشاهده‌ی نتایج بلافاصله پس از انجام آن


- پیاده سازی آسان و بدون نیاز به بیهوشی


- عوارض جانبی نزدیک به صفر


- کوتاه بودن طول دوره‌ی نقاهت


- مناسب بودن قیمت


بهترین بازه‌ی سنی برای جوان سازی صورت و بدن با نخ کلاژن کدام است؟


این اقدام زیبایی قابلیت اجرا در سنین متفاوت را دارد و همه افراد بالای ۲۰ سال که دوره‌ی بلوغ آن‌ها به اتمام رسیده است می‌توانند از این روش برای افزایش زیبایی چهره خود استفاده کنند. با این حال، با افزایش سن قدرت بازسازی و خاصیت کشسانی پوست دچار تغییر می‌شود و به همین دلیل، بهتر است که انجام این روش به سنین پیری موکول نشود زیرا این مسئله می‌تواند بازده کلّی این تکنیک زیبایی را کاهش دهد.


آیا تعداد نخ‌ های کلاژن ساز همواره مشخص است؟


 


محورهای مورد نیاز و تعداد نخ‌ کلاژن در هر فرد ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد. اما یک الگوی علمی مشخص دارد که توسط پزشک شما بر اساس سن شما، جنس پوست و ضخامت و قوام آن و میزان افتادگی‌ها تعیین می‌شود.


 

پست های اخیر از دکتر مسعود مهاجری نژاد :
 هر آنچه باید از هایپرهیدروزیس بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.19
 هر آنچه باید از فیلر بینی بدانید
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1403.01.18
 درمان ریزش مو با دارو
دکتر مسعود مهاجری نژاد 1402.11.19
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب