آیا طب سوزنی درد دارد؟

84

وقتی به طب سوزنی فکر می کنید ، ممکن است تعجب کنید که قرار دادن یک سوزن در بدن شما چه حسی دارد. شما باید درک کنید که طب سوزنی به معنای آسیب رساندن به شما نیست و به طور کلی نسبت به سایر اشکال درمان درد، کمتر دردناک و خطرناک است . در طول روند بهبودی طب سوزنی، احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد. برخی از این تجربیات را می توان به عنوان داشتن احساس سوزن سوزن شدن یا احساس اضافه شدن وزن به پوست توصیف کرد. اکثر مردم به دلیل این احساسات لذت و آرامش می یابند. به ندرت به عنوان دردناک یا آزاردهنده توصیف می شود، بلکه به سادگی یک شکل خفیف ناراحتی است.



طب سوزنی چه حسی دارد؟


برخی از افراد درد خفیفی را تجربه می کنند که معمولاً به صورت ضربان دار یا گزگز در طول جلسه طب سوزنی توصیف می شود، اما این تجربه به عنوان درد تعریف نمی شود. احساس خطرناک یا بد نیست. با این حال، در برخی موارد، ممکن است برای چند روز یا چند هفته پس از عمل باعث ناراحتی شود. وقتی افراد ادعا می‌کنند که احساس می‌کنند پوستشان به دلیل تپش و انقباض شدید وزن دارد، اینها نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند شما به درمان واکنش مثبت نشان می‌دهید. 


گاهی اوقات ممکن است ترومبوز رخ دهد که یک احساس سوزش است، اما همه آن را تجربه نمی کنند. بسیاری از بیماران گزارش می دهند که در طول درمان طب سوزنی احساس آرامش و انرژی می کنند. ضربان زدن می تواند برای مدتی کاملاً ناراحت کننده باشد، اما پس از آن احساس آرامش خواهید کرد.


آیا سوزن های طب سوزنی درد دارند؟


اگر این واژه برای شما دلالت بر درد دارد، تعریف خود از کلمه "سوزن" را فراموش کنید زیرا این چیزی نیست که طب سوزنی ارائه دهد. سوزن های طب سوزنی بسیار متفاوت از سوزن های طبی معمولی هستند. وقتی بیشتر مردم به سوزن فکر می کنند، به سوزن هایی فکر می کنند که برای واکسیناسیون یا خون گیری استفاده می شود. اما سوزن های مورد استفاده در طب سوزنی متفاوت هستند و برای اهداف دیگری از جمله تسکین درد، مدیریت درد و کاهش درد هستند.


این سوزن ها در لبه ها بسیار نازک و گرد هستند به طوری که پوست را نمی‌برند. سوزن های طب سوزنی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که معمولاً از یک تار مو بزرگتر نیستند. این سوزن ها به بافت حمله می کنند و نواحی خاصی از بدن شما را هدف قرار می دهند تا درد را کاهش دهند. بسیاری از بیماران می گویند که سوزن مورد استفاده برای درمان طب سوزنی را به سختی احساس می کنند و اصلا دردی احساس نمی کنند. سوزن های طب سوزنی معمولاً به دلیل ضخیم بودن پوست و عضلات ناحیه بدون درد هستند، اما برخی از افراد ممکن است در نواحی خاصی حساس تر باشند.


عوارض طب سوزنی چه هستند؟


افرادی که نمی توانند درد ناشی از طب سوزنی را تحمل کنند، مانند افراد مبتلا به اختلالات خونریزی، بیش از دیگران مستعد درد هستند. اگر این بیماری یا هر شرایط دیگری را دارید که می‌تواند بر روند درمان تأثیر بگذارد، به متخصص طب سوزنی یا پزشک خود اطلاع دهید تا نتوانند به شما در مدیریت بهتر این مسائل کمک کنند یا درمان‌های دیگری برای بیماری شما پیدا کنند.


طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، تنها 0.024 درصد از بیماران از عوارض جانبی شدید طب سوزنی رنج می برند. بسیار نادر است که بیماران پس از طب سوزنی دچار عوارض جدی شوند و جای نگرانی نیست. برخی از عوارض رایج طب سوزنی عبارتند از سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، خستگی و درد عضلانی، اما این عوارض معمولاً توسط ترکیبی از عوامل دیگر ایجاد می شوند، نه تنها توسط خود طب سوزنی.


گاهی اوقات طب سوزنی در طول درمان درد دارد، اما بسیاری از بیماران در طول درمان هیچ درد و عوارض جانبی پس از درمان را تجربه نمی کنند. علت طب سوزنی دردناک می تواند ضربه زدن سوزن به رگ خونی یا عصب باشد. علاوه بر این، طب سوزنی دردناک می تواند ناشی از استفاده از سوزن های طب سوزنی باشد که معمولا پهن تر از یک تار مو هستند. اگر متخصص طب سوزنی از سوزن بزرگتر یا کوچکتر از اندازه ایده آل استفاده کند، این اتفاق می افتد. اگر بعد از درمان طب سوزنی دچار درد شدید شدید، ممکن است به دلیل تغییر اندازه سوزن باشد تا خود درمان.


چگونه برای درمان طب سوزنی خود آماده شوید؟


- طب سوزنی باید یک درمان آرامش بخش و آرام بخش باشد. شما باید در طول یک روز پرتنش یا پر استرس از قرار ملاقات خودداری کنید.


- در طول طب سوزنی از قهوه و الکل خودداری کنید. این مواد می توانند اثر درمان را نامتعادل کنند.


- حداقل دو ساعت قبل از جلسه غذای سبک بخورید. خوردن زیاد احساس خوبی ندارد و همچنین خالی بودن معده ممکن است بعد از طب سوزنی باعث سرگیجه یا گیجی شما شود.


- لباس های گشاد و راحت بپوشید و فراموش نکنید که انرژی در بدن شما جریان یابد.


چه چیزی در طول درمان طب سوزنی انتظار می رود؟


اولین جلسه طب سوزنی نسبت به درمان های بعدی شدیدتر است زیرا نقاط انرژی خاصی برای اولین بار فعال می شوند و درد به مرور زمان کاهش می یابد. طب سوزنی اندورفین را در بدن آزاد می کند که باعث ایجاد احساسات مثبت و سرخوشی می شود و احساس آرامش و شادی را منتقل می کند. اگر اندورفین توسط طب سوزنی آزاد شود، احساس درد را می توان سرکوب کرد و تسکین بسیار مورد نیاز را به ارمغان آورد. درد و سوزن سوزن شدن اغلب باعث ایجاد حس خوب می شود و اثرات مثبت طب سوزنی حس خوشایند و رضایت بخشی به بیمار می دهد.

پست های اخیر از دکتر محمد حسین سپهریان :
 علت ابتلا به آرتروز گردن چیست؟
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.11.27
 درمان درد پاشنه
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب