درمان سردرد و میگرن با طب سوزنی

25

درمان سردرد با طب سوزنی، به عنوان یک دستاورد مهم در طب و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انجام طب سوزنی برای درمان سردرد رواج چندانی ندارد، اما اثرات مثبت درمان آن چندین سال است که مورد تأیید پزشکان طب مدرن قرار گرفته است. 2 نوع سردرد وجود دارد: سردرد عصبی و سردرد میگرنی.

درمان میگرن با طب سوزنی یک گزینه درمانی عالی برای افرادی است که از سردردهای میگرنی رنج می‌برند. این راهکار باید حداقل به مدت 6 جلسه به طور مداوم انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. فردی که مبتلا به میگرن است، دچار حملات تکرار شونده سردردهای شدید می‌شود که معمولاً در یک طرف سر به همراه حالت تهوع ایجاد می‌شود.

سردردهای عصبی چیست؟

هنگامی که گرفتگی در عضلات گردن و یا قسمتی از سر رخ دهد، فرد دچار به سردرد عصبی شده است. سردرد استرسی نام دیگر سردرد عصبی است. این سردردها ممکن است دارای شدت‌های مختلفی از خفیف تا شدید و حاد باشد. حتی گاهی اوقات ممکن است بیشتر از سردردهای میگرنی آزاردهنده باشد.

گاهی اوقات درد سردردهای عصبی، از پشت سر شروع شده و به مرور در تمام سر منتشر می‌شود. حالت این درد به صورت فشار روی سر است که ممکن است از نیم ساعت تا چند روز به طول بیانجامد. ممکن است عضلات شانه، گردن و حتی فک در این نوع سردرد درگیر و حتی ممکن است درد در دست به صورت یکطرفه پخش شود.

علت ایجاد سردرد عصبی، معمولاً درگیری عضلات ناحیه گردن است که خود را به شکل سردرد نشان می‌دهد. گاهی اوقات افراد به علت عدم اطلاع از نوع سردرد خود تنها درمان دارویی و مُسکّن دریافت می‌کنند، اما باید دانست که درمان‌های غیر دارویی مؤثری نیز هستند که می‌توانند برای این مشکل مؤثر باشند.

درمان سردرد با طب سوزنی

درمان سردرد با طب سوزنی می‌تواند برای افرادی که به سردردهای عصبی مبتلا می‌شوند، بسیار مفید باشد و در کاهش درد مؤثر. این افراد باید پس از بهبودی سردرد خود، تقویت عضلات گردن را در برنامه خود قرار دهند تا احتمال بروز دوباره این سردردها به حداقل ممکن برسد.

این نکته را باید عنوان کرد، همان‌طور که درمان سردرد با طب سوزنی به بهبود این درد کمک می‌کند، درمان میگرن با طب سوزنی نیز امکان‌پذیر است.

سردردهای میگرنی چیست؟

واژه‌ای بسیار شایع که در مورد بسیاری از سردردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد زیادی هستند که با تشخیص میگرن برای آنها، به مصرف داروهای خواب آور، ضد تشنج یا آرام‌بخش روی‌ آورده‌اند. ابتلا به این نوع سردرد بسیار شایع است.

 سردرد میگرنی به‌گونه‌ای است که فرد هنگام سردرد، دچار حمله‌های پی‌درپی می‌شود؛ احساس دردهای تپنده و ضربانی شکل در این نوع سردرد بسیار زیاد است و در بیشتر مواقع یک طرف سر را درگیر می‌کند.

گاهی اوقات سردردهای میگرنی با حالت تهوع و به دنبال آن، استفراغ همراه است. در این نوع سردرد، فرد به نور و صدا بسیار حساس است. ممکن است طول این سردرد از 3 ساعت تا 3 روز به طول بیانجامد. زنان در حدود 3 برابر مردان، بیشتر در معرض ابتلا به سردردهای میگرنی هستند.

درمان میگرن با طب سوزنی

درمان میگرن با طب سوزنی، درمانی است که از گذشته‌های دور و از دوران چین باستان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اثرات مثبت طب سوزنی در درمان میگرن به اثبات رسیده است. درمان میگرن با طب سوزنی، روشی بدن عارضه است که هیچ خطر و ضرری برای بیمار ندارد.

درمان میگرن با طب سوزنی تا چه حد امکان‌پذیر است؟

تحقیقات نشان می‌دهد که اثر طب سوزنی برای بهبود سردرد میگرنی، نسبت به روش‌های مراقبتی که معمول است، اثر بیشتری در تسکین درد دارد.

مطالعه‌ای بر روی 18000 بیمار به صورت تصادفی انجام شد و تجزیه و تحلیل نتایج آن نشان داد که درمان میگرن با طب سوزنی، درمان سردرد با طب سوزنی و کمردرد و آرتروز بسیار مؤثر بوده و اثرات آن شبیه یا بهتر از داروهای مُسکّن است. ایمنی، در روش درمان میگرن با طب سوزنی بسیار بالاست و انجام آن توسط متخصص، بروز هر عارضه احتمالی را به حداقل ممکن می‌رساند. افزایش عملکرد مغز و کاهش فشارخون، از دیگر مزایای درمان سردرد با طب سوزنی است.

مزایای درمان میگرن با طب سوزنی و درمان سردرد با طب سوزنی

·       افزایش سطح انرژی بدن و رفع انرژی منفی

·       تحریک سیستم‌های مختلف در بدن و تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری‌های احتمالی در آینده

·       شناسایی نقاط درد موجود در بدن و ورود سوزن به این نقاط حساس برای کاهش و بهبود درد

هستند افرادی که چندین سال از سردردهای میگرنی رنج می‌بردند، به‌گونه‌ای که این درد برای آنها بسیار طاقت فرسا بود، اما با انجام چند جلسه طب سوزنی، به طور کامل بهبودی برای آنها حاصل شده است.

جمع‌بندی

طب سوزنی روشی مؤثر برای درمان دردهای مزمن و حاد در بدن است که با توجه به قدمت طولانی آن، کارایی آن نیز به اثبات رسیده است.

درمان طب سوزنی برای به جریان انداختن انرژی مثبت در بدن فرد بسیار مؤثر است. مهم‌ترین فاکتور در بهبود سردرد عصبی و سردرد میگرنی، آرامش فرد طی انجام طب سوزنی است. تحریک نقاط مسیر گردش انرژی در بدن، سبب درمان میگرن با طب سوزنی و درمان سردرد با طب سوزنی شده و از شدت درد آنها تا حدود زیادی کاسته می‌شود.

سؤالات متداول

1. چه خطرات احتمالی ممکن است با انجام طب سوزنی برای درمان سردرد رخ دهد؟

درمان سردرد با طب سوزنی و درمان میگرن با طب سوزنی، روشی بدون عارضه برای بهبود درد است. اما ممکن است در موارد نادری، عوارض زیر بروز پیدا کند:

·       احساس گیجی پس از انجام طب سوزنی

·       درد و خونریزی در ناحیه‌ای که سوزن به آن وارد شده

·       سرگیجه و حالت تهوع

·       احتمال بدتر شدن میگرن

 


پست های اخیر از دکتر محمد حسین سپهریان :
 علت ابتلا به آرتروز گردن چیست؟
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.11.27
 درمان درد پاشنه
دکتر محمد حسین سپهریان 1402.10.29
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب